Dnia 24 października 2016r. po zebraniach klasowych, odbyło się kolejne a zarazem bardzo uroczyste zebranie Rady Rodziców. " />
Nadzwyczajne zebranie Rady Rodziców2016-11-29
Dnia 24 października 2016r. po zebraniach klasowych, odbyło się kolejne a
zarazem bardzo uroczyste zebranie Rady Rodziców.
Zebranie otworzyła i poprowadziła koordynator Rady Rodziców p. M.Ornowska. W zebraniu uczestniczyli przedstawiciele Rady Rodziców oraz dyrektor szkoły, który przedstawił główny cele zebrania jakim było zapoznanie Rady z Raportem z ewaluacji zewnętrznej. „Prezentowany Raport jest rezultatem Ewaluacji zewnętrznej – problemowej, przeprowadzonej w naszej szkole przez wizytatorów do spraw ewaluacji w dniach od 6 października do 3 listopada 2016r. W naszej szkole ewaluacją objęto obszary w dwóch wymaganiach: · kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne, · szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji WYNIKI PRZEPROWADZONEJ EWALUACJI DLA WYMAGANIA KSZTAŁTOWANE SĄ POSTAWY I RESPEKTOWANE NORMY SPOŁECZNE Szkoła realizuje działania wychowawcze i profilaktyczne, które są dostosowane do potrzeb uczniów i środowiska. W działanie są włączani rodzice uczniów. Działania szkoły zapewniają uczniom bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne a relacje między wszystkimi członkami społeczności szkolnej są oparte na wzajemnym szacunku i zaufaniu. Zasady postępowania i współżycia w szkole są uzgodnione z uczniami, rodzicami i nauczycielami oraz przestrzegane przez uczniów, pracowników szkoły i rodziców. Nauczyciele są zaangażowani w działania profilaktyczne, chętni do pomocy, aktywni, kreatywni i zachęcają do udziału w różnego rodzaju akcjach. W szkole nie odnotowano istotnych przypadków dyskryminacji wśród uczniów ale realizowane są szerokie działania antydyskryminacyjne obejmujące całą społeczność szkoły. Wspólnie z uczniami i rodzicami, analizuje się podejmowane działania wychowawcze i profilaktyczne, w tym mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmocnienie właściwych zachowań. Uczniowie znają zasady zachowania w różnych sytuacjach oraz poprawnych relacji z rówieśnikami i dorosłymi. Uczniowie określają swoje mocne i słabe strony, potrafią dokonywać samooceny. Uczniowie prezentują postawy patriotyczne i obywatelskie ,maja poczucie przynależności do środowiska lokalnego, tradycji szkoły, regionu i kraju. WYNIKI PRZEPROWADZONEJ EWALUACJI DLA WYMAGANIA SZKOŁA WSPOMAGA ROZWÓJ UCZNIA, Z UWZGLĘDNIENIEM ICH INDYWIDUALNEJ SYTUACJI Szkoła rozpoznaje możliwości psychofizyczne i potrzeby rozwojowe, sposoby uczenia się oraz sytuacje społeczna uczniów. Rozpoznawanie prowadzone jest w sposób powszechny, gdyż wszyscy nauczyciele obserwują zachowania uczniów, rozmawiają z nimi i ich rodzicami, analizują dokumentację (w tym opinie i orzeczenia poradni) oraz wymieniają się wzajemnie spostrzeżeniami na ich temat. Zdecydowana większość nauczycieli monitoruje osiągnięcia uczniów oraz współpracuje z różnymi specjalistami i instytucjami, pozyskując od nich informację. Prawie wszyscy Rodzice potwierdzają, że nauczyciele często rozmawiają z nimi o potrzebach i możliwościach ich dzieci. Zdecydowana większość uczniów twierdzi natomiast, ze nauczyciele rozmawiają z nimi o zainteresowaniach i trudnościach w nauce oraz o sposobach uczenia się. Szkoła prowadzi działania uwzględniające indywidualizacje procesu edukacji w odniesieniu do każdego ucznia. Szkoła pomaga przezwyciężyć trudności uczniów wynikające z ich sytuacji społeczne. W tym celu zostały określone potrzeby poszczególnych uczniów oraz kierowane jest do nich odpowiednie wsparcie. Wsparcie udzielane w szkole jest powszechne, a w opinii Rodziców i Uczniów odpowiada ich potrzebom. Wszyscy Rodzice przyznają, że nauczyciele służą radą i pomocą w sytuacjach trudnych, a Uczniowie twierdzą, ze wszyscy nauczyciele wierzą w ich możliwości oraz pomagają im wtedy, kiedy tej pomocy potrzebują.” Na zakończenie dyrektor szkoły podziękował Rodzicom. „Otrzymaliśmy bardzo wysoką ocenę - WYSOKI STOPIEŃ WYPEŁNIANIA WYMAGAŃ PRZEZ SZKOLĘ. Jako Rodzice naszych Uczniów jesteście Państwo Partnerami i Przyjaciółmi szkoły. Uczestniczycie w planowaniu i codziennej organizacji jej pracy, w każdym obszarze działalności. Dzięki współpracy jesteśmy w stanie stworzyć szkołę na miarę Naszych Dzieci i nadal pracować na bardzo wysokim poziomie. Dziękuję wszystkim Rodzicom za zaangażowanie w działania na rzecz szkoły i zapraszam serdecznie do jeszcze większej współpracy w obecnym roku szkolnym i latach kolejnych. Jesteśmy otwarci na Państwa pomysły i inicjatywy”. W dalszej części zebrania omawiano sprawy bieżące, m.in. Mikołajki, bal karnawałowy dla dzieci. Rodzice wyszli z inicjatywą zorganizowania zabawy karnawałowej dla Wszystkich Rodziców w celu pozyskania dodatkowych funduszy, które zostaną przeznaczone dla naszych uczniów. Organizacja zabawy zostanie szczegółowo omówiona na następnym zebraniu Rady Rodziców, które odbędzie się 20 grudnia 2016r. |