Materiały dla uczniów klasy VII cz.2- aktualizacja

2020-03-14

JĘZYK POLSKI – KLASA VII

        Zgodnie z harmonogramem proszę czytać lekturę Henryka Sienkiewicza „Latarnik”

      Jak ustaliliśmy- uczymy się na pamięć recytować Inwokację z „Pana Tadeusza”. Dla zachęty przypominam to nagranie: https://www.youtube.com/watch?v=6J9om4jfov8   :)

        Zachęcam do utrwalania zasad ortograficznych, ciekawe ćwiczenia znajdziecie tu: https://dyktanda.online/app/

        Pod tym linkiem możecie utrwalać imiesłowy: w formie ćwiczeń i gier: https://view.genial.ly/5e6a79d9eaeafb0fdd680cf9/video-presentation-jezyk-polski-imieslowy-lekcja-online-edukreatywne?fbclid=IwAR0GBrItiYmtzdyapgRPdGGlelSfhmopEPKwzk48SO98XpFmDQGann3cbSQ

Jeśli macie dostęp do TVP Kultura możecie obejrzeć filmy: „W pustyni i w puszczy” kolejne odcinki: 16 marca godzina 16:20 (odcinek 1.) , 17 marca godzina 15:55 (odcinek 2.), 18 marca godzina 16:00 (odcinek 3.), 19 marca godzina 15:35 (odcinek 4.) oraz 24 marca o godzinie 13:00 „Latarnik”.

Matematyka

Jednomiany (str. 186 podręcznik). Zapoznajemy się ze wprowadzeniem do tematu. W zeszycie przedmiotowym wykonujemy  ćwiczenia do tematu oraz zadanie 1 str.190

 Redukcja wyrazów podobnych (str. 193 podręcznik). Zapoznajemy się ze wprowadzeniem do tematu. Wykonujemy ćwiczenia do tematu.

Utrwalamy poznane wiadomości z wyrażeń algebraicznych. Korzystamy z  ćwiczeń on-line na stronie www.matzoo.pl (lub innej dowolnej) gdzie znajdziemy mnóstwo ciekawych zadań, które pomogą  nam utrwalić  materiał, a także dostarczą nam dodatkowo wspaniałej zabawy. Powodzenia!!! (Powyższe zagadnienia dotyczą bieżącego tygodnia od 16.03 do 20.03) 

Fizyka

1.Ułóż krzyżówkę z hasłem głównym „WZGLĘDNOŚĆ RUCHU” (pytania i odpowiedzi) utrwalającą poznane zagadnienia dotyczące ruchu.

2.Ruch jednostajny prostoliniowy. Utrwal  wiadomości, rozwiąż zadania z podręcznika dotyczące tematu.(Powyższe zagadnienia dotyczą bieżącego tygodnia od 16.03 do 20.03)

 Biologia
Uczniowie otrzymają informacje na konta pocztowe,  Proszę sprawdzić swoją  e-pocztę!

1.                   Wprowadzenie:

                    zagadnienia do materiału omawianego na ostatniej lekcji:
w zeszytach zapisaliśmy pytania i odpowiedzi dotyczace oddychania komórkowego

 przypominam o bieżącej pracy z zeszytem ćwiczeń

1.                   Bieżący materiał

lekcja 1: Higiena i choroby układu oddechowego
- proszę przeczytajcie informacje z podręcznika

- przeanalizujcie zdjęcia, zachęcam do obejrzenia filmów – internet
- spróbujcie zrealizować następujące cele:
uczeń:

 wymienia sposoby unikania chorób układu oddechowego

         wymienia choroby bakteryjne, wirusowe i wywołane zanieczyszczeniem powietrza (angina, gruźlica, rak płuc) oraz omawia ich profilaktykę                                         zeszyt ćwiczeń

    zna zasady udzielania pierwszej pomocy w wypadku zatrzymania oddechu

    charakteryzuje choroby układu oddechowego

         określa wpływu dymu tytoniowego na układ oddechowy

         dostrzega zależności między skażeniem środowiska a zachorowalnością na choroby układu oddechowego

lekcja 2: Budowa i działanie układu wydalniczego

* proszę przeczytać informacje z podręcznika
* przeanalizujcie zdjęcia, zachęcam do obejrzenia filmów – internet

* spróbujcie zrealizować następujące treści i cele:

Uczeń:
 wydalanie a defekacja

   budowa i funkcje układu wydalniczego

     rodzaje substancji wydalanych przez organizm

        budowa i funkcje nefronu

        etapy powstawania moczu oraz mechanizm wydalania moczu

     omówienie znaczenia układu wydalniczego dla funkcjonowania organizmu

     omówienie budowy i funkcji narządów układu wydalniczego

 PROSZĘ OPRACOWAĆ materiał w zeszycie ćwiczeń, korzystając z podręcznika i innych dostępnych źródłach.Jestem do dyspozycji! 

      Gdyby ktoś potrzebował pomocy proszę pisać na adres mailowy,  jeżeli podacie swój numer telefomu to oddzwonię!

Chemia:

1.   Osoby mające zaległości z: masy cząsteczkowej, budowy układu okresowego czy budowy atomu – proszę ponownie przeczytać informacje z podręcznika oraz notatki z zeszytu i popracować z kartami pracy, które przesyłam jako załączniki. Przesyłam także filmiki!

2. Bieżący materiał – „Wiązania chemiczne” -  proszę przeczytać informacje z podręcznika oraz notatki – (gotowa karta) i opracować zagadnienia. W celu utrwalenia materiału można popracować
z kartami pracy, które również przesyłam.

   Zagadnienia z podstawy programowej uczeń opracowuje w zeszycie (do 20 marca):

     Czym różni się atom od cząsteczki?

     Interpretuje zapisy -jak odczytać np. H2, 2H, 2H2  (karta pracy- można wydrukować i wkleić do zeszytu),

       Co to są elektrony walencyjne?

  Jaką funkcję pełnią elektrony zewnętrznej powłoki w łączeniu się atomów?

     Co to jest elektroujemność? (podręcznik strona 119)

       Jak określic rodzaj wiązania na podstawie elektroujemności?(podręcznik strona 119)

    Na czym polega polaryzacja wiązania chemicznego?(podręcznik strona 119)

   Co to jest jon?(podręcznik strona 121, 126)

  Co to jest kation i anion?(podręcznik strona 121, 126)

     Jak powstają jony?(podręcznik strona 121)

      Jak powstaje wiązanie jonowe (np. NaCl, MgO) (podręcznik strona 122-125, 126-definicja)

   Porównaj właściwości związków kowalencyjnych i jonowych (stan skupienia, rozpuszczalność w wodzie, temperatura topnienia i temperatura wrzenia, przewodnictwo ciepła i elektryczności)(posiadacie gotowe informacje na karcie z wiązań, którą Wam dałam) lub (podręcznik strona 127-129)

    Można poćwiczyć zadania i sprawdzić w podręczniku lub popracować z kartami pracy:

Na przykładzie cząsteczek H2, Cl2, N2, CO2, H2O, HCl, NH3, CH4 opisz powstawanie wiązań chemicznych.

  PROSZĘ OPRACOWAĆ materiał do końca tygodnia.

  Proszę potwierdzać, że otrzymaliście wiadomości !!

     Jestem do dyspozycji!  Gdyby ktoś potrzebował pomocy proszę pisać, jeżeli podacie swój numer telefomu to oddzwonię!

Drugą część zadań (na następne lekcje) wyślę w piątek – za potwierdzeniem  odbioru !


Informatyka
Uczniowie zapisują algorytmy na liczbach naturalnych w języku Scratch


Język angielski 

Powtórzyć/ utrwalić zagadnienia: tworzenie stopnia wyższego i najwyższego przymiotników oraz przysłówków.

Zeszyt ćwiczeń, strona 27, zadanie 4,5,6,7. Dla chętnych zadanie 8.

Podręcznik, strona 47, zadanie 1. Czytanie dialogu, wypisanie do zeszytu niezrozumiałych słówek i przetłumaczenie ich. Wypisanie wyrażeń do zeszytu  - kremowa tabelka, strona 47 – Useful Language. Describing your weekend. Proszę zrobić z tych wyrażeń również fiszki.

Geografia

1.      T:  Warunki rozwoju rolnictwa w Polsce

Podręcznik str.  124 - 127,Zeszyt ćwiczeń str. 78 – 79

NA CO BĘDĘ ZWRACAĆ UWAGĘ:

·         przyrodnicze i pozaprzyrodnicze warunki rozwoju rolnictwa w Polsce,

·         regiony w których występują w Polsce najkorzystniejsze warunki przyrodnicze do prowadzenia działalności rolniczej,

·         korzyści wynikające z udziału Polski we Wspólnej Polityce Rolnej UE.

2.      T:  Produkcja roślinna w Polsce

Podręcznik str.  128 - 130 ,Zeszyt ćwiczeń str. 80 – 81

NA CO BĘDĘ ZWRACAĆ UWAGĘ:

·         struktura upraw w Polsce,

·         główne obszary upraw pszenicy i ziemniaków w Polsce,

·         znaczenie gospodarcze najważniejszych roślin uprawianych w Polsce,

·         obszary na mapie Polski, gdzie rozwinęło się sadownictwo.

3.       

Języ niemiecki

17.03.2020r.  -Podręcznik str. 95 zad. 1,2,  Zeszyt ćwiczeń str.65 zad. 1,2,4 

20.03.2020r.- Zeszyt ćwiczeń str.66-67 zad. 1-11

Powrót do listy aktualności