Materiały dla uczniów klasy VII cz.2- aktualizacja2020-03-14 JĘZYK POLSKI – KLASA VII
•
Zgodnie z harmonogramem proszę czytać lekturę
Henryka Sienkiewicza „Latarnik”
• Jak ustaliliśmy- uczymy się na pamięć recytować Inwokację
z „Pana Tadeusza”. Dla zachęty przypominam to nagranie: https://www.youtube.com/watch?v=6J9om4jfov8 :)
•
Zachęcam do utrwalania zasad ortograficznych,
ciekawe ćwiczenia znajdziecie tu: https://dyktanda.online/app/
•
Pod tym linkiem możecie utrwalać imiesłowy: w
formie ćwiczeń i gier: https://view.genial.ly/5e6a79d9eaeafb0fdd680cf9/video-presentation-jezyk-polski-imieslowy-lekcja-online-edukreatywne?fbclid=IwAR0GBrItiYmtzdyapgRPdGGlelSfhmopEPKwzk48SO98XpFmDQGann3cbSQ
Matematyka
Jednomiany (str. 186 podręcznik). Zapoznajemy się ze wprowadzeniem do tematu. W zeszycie przedmiotowym wykonujemy ćwiczenia do tematu oraz zadanie 1 str.190 Redukcja wyrazów podobnych (str. 193 podręcznik). Zapoznajemy się ze wprowadzeniem do tematu. Wykonujemy ćwiczenia do tematu. Utrwalamy poznane wiadomości z wyrażeń algebraicznych. Korzystamy z ćwiczeń on-line na stronie www.matzoo.pl (lub innej dowolnej) gdzie znajdziemy mnóstwo ciekawych zadań, które pomogą nam utrwalić materiał, a także dostarczą nam dodatkowo wspaniałej zabawy. Powodzenia!!! (Powyższe zagadnienia dotyczą bieżącego tygodnia od 16.03 do 20.03) Fizyka 1.Ułóż krzyżówkę z hasłem głównym „WZGLĘDNOŚĆ RUCHU” (pytania i odpowiedzi) utrwalającą poznane zagadnienia dotyczące ruchu.
2.Ruch jednostajny prostoliniowy. Utrwal wiadomości, rozwiąż zadania z podręcznika dotyczące tematu.(Powyższe zagadnienia dotyczą bieżącego tygodnia od 16.03 do 20.03) Biologia
Uczniowie otrzymają informacje na konta pocztowe, Proszę sprawdzić swoją e-pocztę!
1.
Wprowadzenie:
–
zagadnienia
do materiału omawianego na ostatniej lekcji: przypominam o bieżącej pracy z zeszytem ćwiczeń
1.
Bieżący
materiał
lekcja 1: Higiena i choroby układu oddechowego -
przeanalizujcie zdjęcia, zachęcam do obejrzenia filmów – internet wymienia sposoby unikania chorób układu
oddechowego
•
wymienia
choroby bakteryjne, wirusowe i wywołane zanieczyszczeniem powietrza (angina,
gruźlica, rak płuc) oraz omawia ich profilaktykę zeszyt ćwiczeń
• zna zasady udzielania pierwszej pomocy w wypadku
zatrzymania oddechu
• charakteryzuje
choroby układu oddechowego
•
określa
wpływu dymu tytoniowego na układ oddechowy
•
dostrzega
zależności między skażeniem środowiska a
zachorowalnością na choroby układu oddechowego * proszę
przeczytać informacje z podręcznika * spróbujcie zrealizować następujące treści i cele: Uczeń:
• budowa i funkcje
układu wydalniczego
•
rodzaje
substancji wydalanych przez organizm
•
budowa i funkcje
nefronu
•
etapy powstawania
moczu oraz mechanizm wydalania moczu
•
omówienie
znaczenia układu wydalniczego dla funkcjonowania organizmu
• omówienie budowy i funkcji narządów układu wydalniczego PROSZĘ OPRACOWAĆ materiał w zeszycie ćwiczeń, korzystając z podręcznika i innych dostępnych źródłach.Jestem do dyspozycji! Gdyby ktoś potrzebował pomocy proszę pisać na adres mailowy, jeżeli podacie swój numer telefomu to oddzwonię! Chemia:
1.
Osoby mające
zaległości z: masy cząsteczkowej,
budowy układu okresowego czy budowy atomu – proszę ponownie
przeczytać informacje z podręcznika oraz notatki z zeszytu i popracować z
kartami pracy, które przesyłam jako załączniki. Przesyłam także filmiki!
2. Bieżący
materiał – „Wiązania
chemiczne” - proszę przeczytać
informacje z podręcznika oraz notatki – (gotowa karta) i opracować zagadnienia.
W celu utrwalenia materiału można popracować Zagadnienia z podstawy programowej – uczeń opracowuje w zeszycie (do 20 marca):
– Czym różni się
atom od cząsteczki?
– Interpretuje zapisy -jak odczytać np. H2, 2H, 2H2 (karta pracy- można wydrukować i wkleić do zeszytu),
–
Co to są
elektrony walencyjne?
–
Jaką funkcję
pełnią elektrony zewnętrznej powłoki w łączeniu się atomów?
–
Co to jest
elektroujemność? (podręcznik strona 119)
–
Jak określic
rodzaj wiązania na podstawie elektroujemności?(podręcznik
strona 119)
– Na czym polega
polaryzacja wiązania chemicznego?(podręcznik strona 119)
–
Co to jest jon?(podręcznik strona 121, 126)
–
Co to jest kation
i anion?(podręcznik strona 121, 126)
–
Jak powstają
jony?(podręcznik strona 121)
–
Jak powstaje
wiązanie jonowe (np. NaCl, MgO) (podręcznik strona
122-125, 126-definicja)
–
Porównaj
właściwości związków kowalencyjnych i jonowych (stan skupienia, rozpuszczalność
w wodzie, temperatura topnienia i temperatura wrzenia, przewodnictwo ciepła i
elektryczności)(posiadacie gotowe informacje na karcie
z wiązań, którą Wam dałam) lub (podręcznik
strona 127-129)
–
Można
poćwiczyć zadania i sprawdzić w podręczniku lub popracować z kartami pracy:
Na przykładzie cząsteczek H2, Cl2, N2, CO2, H2O, HCl, NH3, CH4 opisz powstawanie wiązań chemicznych. PROSZĘ OPRACOWAĆ materiał do końca tygodnia. Proszę potwierdzać, że otrzymaliście wiadomości !! Jestem do
dyspozycji! Gdyby ktoś
potrzebował pomocy proszę pisać, jeżeli podacie swój numer telefomu
to oddzwonię!
Drugą część zadań (na następne lekcje) wyślę w piątek – za potwierdzeniem odbioru ! Informatyka
Uczniowie zapisują algorytmy na
liczbach naturalnych w języku Scratch
Język angielski
Powtórzyć/
utrwalić zagadnienia: tworzenie stopnia wyższego i najwyższego przymiotników
oraz przysłówków.
Zeszyt
ćwiczeń, strona 27, zadanie 4,5,6,7. Dla chętnych zadanie 8.
Podręcznik,
strona 47, zadanie 1. Czytanie dialogu, wypisanie do zeszytu niezrozumiałych
słówek i przetłumaczenie ich. Wypisanie wyrażeń do zeszytu - kremowa tabelka, strona 47 – Useful
Language. Describing your weekend. Proszę zrobić z tych wyrażeń również fiszki.
Geografia
1. T:
Warunki
rozwoju rolnictwa w Polsce
Podręcznik str. 124 - 127,Zeszyt ćwiczeń str. 78 – 79 NA CO BĘDĘ ZWRACAĆ UWAGĘ:
· przyrodnicze i pozaprzyrodnicze warunki rozwoju rolnictwa w Polsce, · regiony w których występują w Polsce najkorzystniejsze warunki przyrodnicze do prowadzenia działalności rolniczej, · korzyści wynikające z udziału Polski we Wspólnej Polityce Rolnej UE.
2. T:
Produkcja
roślinna w Polsce
Podręcznik str. 128 - 130 ,Zeszyt ćwiczeń str. 80 – 81 NA CO BĘDĘ ZWRACAĆ UWAGĘ:
· struktura upraw w Polsce, · główne obszary upraw pszenicy i ziemniaków w Polsce, · znaczenie gospodarcze najważniejszych roślin uprawianych w Polsce, · obszary na mapie Polski, gdzie rozwinęło się sadownictwo. 3. Języ niemiecki 17.03.2020r. -Podręcznik str. 95 zad. 1,2, Zeszyt ćwiczeń str.65 zad. 1,2,4 20.03.2020r.- Zeszyt ćwiczeń str.66-67 zad. 1-11 |