Materiały dla klasy VI cz.1- aktualizacja2020-03-14 JĘZYK POLSKI – KLASA VI
•
Zgodnie z harmonogramem proszę czytać lekturę
Henryka Sienkiewicza „W pustyni i w puszczy”
•
Jak ustaliliśmy-
uczymy się na pamięć recytować Inwokację z „Pana Tadeusza”. Dla zachęty
przypominam to nagranie: https://www.youtube.com/watch?v=6J9om4jfov8 :)
•
Zachęcam do utrwalania zasad ortograficznych,
ciekawe ćwiczenia znajdziecie tu: https://dyktanda.online/app/
•
Jeśli macie dostęp do TVP Kultura możecie
obejrzeć filmy: „W pustyni i w puszczy” kolejne odcinki: 16 marca godzina 16:20
(odcinek 1.) , 17 marca godzina 15:55 (odcinek 2.), 18 marca godzina 16:00
(odcinek 3.), 19 marca godzina 15:35 (odcinek 4.) oraz 24 marca o godzinie
13:00 „Latarnik”.
Matematyka
Utrwalamy wiadomości z działań na liczbach cz.II. Korzystamy z ćwiczeń on-line na stronie www.matzoo.pl ( lub innej dowolnej) gdzie znajdziemy mnóstwo ciekawych zadań, które pomogą nam utrwalić materiał, a także dostarczą nam dodatkowo wspaniałej zabawy. Ponadto w zeszycie przedmiotowym rozwiązujemy zadania z podręcznika: „zadania na temat” oraz „zadania na deser”. Powodzenia!!! (Powyższe zagadnienia dotyczą bieżącego tygodnia od 16.03 do 20.03) Informatyka
Uczniowie pracują w programie Scratch Biologia, Uczniowie otrzymają informacje na konta pocztowe, Proszę sprawdzić swoją e-pocztę! 1. Wprowadzenie: - zagadnienia do materiału omawianego
na ostatniej lekcji: wykazanie sposobów przystosowania się płazów do życia w wodzie i na
lądzie
omówienie sposobu wymiany gazowej u płazów
wyjaśnienie, na czym polega rola skóry w wymianie gazowej płazów
omówienie sposobu rozmnażania i rozwoju płazów
2.
Bieżący
materiał
lekcja 1: Przegląd i znaczenie płazów - przeanalizujcie zdjęcia płazów,
zachęcam do obejrzenia filmów – internet -omawia zróżnicowanie budowy płazów poznaje i rozpoznaje gatunki płazów żyjących w Polsce
omawia znaczenie płazów w
przyrodzie i dla człowieka ( zeszyt ćwiczeń)
wskazuje główne zagrożenia dla płazów
przedstawia sposoby ochrony płazów
PROSZĘ OPRACOWAĆ materiał w
zeszycie ćwiczeń, korzystając z podręcznika i innych Jestem do dyspozycji! Gdyby ktoś potrzebował pomocy proszę pisać na adres mailowy, jeżeli podacie swój numer telefomu to oddzwonię! Geografia
1.
Wielkie
miasta Europy. Paryż i Londyn
Podręcznik str. 85 - 90 ,Zeszyt ćwiczeń str. 58 – 61 NA CO BĘDĘ ZWRACAĆ UWAGĘ:
· największe metropolie w Europie, · Paryż i Londyn jako największe miasta Europy, · różnice i podobieństwa między Paryżem a Londynem, · co przyciąga ludzi do miast. 2.
Podręcznik, strona 45, zadanie 4. Czytanie tekstu, wypisanie słówek do zeszytu oraz ich przetłumaczenie. Zadanie 5 do zeszytu (całe zdania). Podręcznik strona 46, Zadanie 1. Czytanie tekstu, wypisanie niezrozumiałych słówek do zeszytu i ich przetłumaczenie. Zeszyt ćwiczeń, strona 32, zadanie 1. Dla chętnych zadanie 4.
|