Materiały dla klasy VI cz.1- aktualizacja

2020-03-14

JĘZYK POLSKI – KLASA VI

        Zgodnie z harmonogramem proszę czytać lekturę Henryka Sienkiewicza „W pustyni i w puszczy”

        Jak ustaliliśmy-  uczymy się na pamięć recytować Inwokację z „Pana Tadeusza”. Dla zachęty przypominam to nagranie: https://www.youtube.com/watch?v=6J9om4jfov8   :)

        Zachęcam do utrwalania zasad ortograficznych, ciekawe ćwiczenia znajdziecie tu: https://dyktanda.online/app/

        Jeśli macie dostęp do TVP Kultura możecie obejrzeć filmy: „W pustyni i w puszczy” kolejne odcinki: 16 marca godzina 16:20 (odcinek 1.) , 17 marca godzina 15:55 (odcinek 2.), 18 marca godzina 16:00 (odcinek 3.), 19 marca godzina 15:35 (odcinek 4.) oraz 24 marca o godzinie 13:00 „Latarnik”.

Matematyka

Utrwalamy wiadomości z działań na liczbach cz.II. Korzystamy z  ćwiczeń on-line na stronie www.matzoo.pl ( lub innej dowolnej) gdzie znajdziemy mnóstwo ciekawych zadań, które pomogą  nam utrwalić  materiał, a także dostarczą nam dodatkowo wspaniałej zabawy. Ponadto  w zeszycie przedmiotowym rozwiązujemy zadania z podręcznika: „zadania na temat” oraz „zadania na deser”. Powodzenia!!! (Powyższe zagadnienia dotyczą bieżącego tygodnia od 16.03 do 20.03) 

Informatyka

Uczniowie pracują w programie Scratch

Biologia, Uczniowie otrzymają informacje na konta pocztowe,    Proszę sprawdzić swoją  e-pocztę!

1. Wprowadzenie:

- zagadnienia do materiału omawianego na ostatniej lekcji:
wskazanie miejsc bytowania płazów

 wykazanie sposobów przystosowania się płazów do życia w wodzie i na lądzie

 omówienie sposobu wymiany gazowej u płazów

 wyjaśnienie, na czym polega rola skóry w wymianie gazowej płazów

omówienie sposobu rozmnażania i rozwoju płazów

- przypominam o bieżącej pracy z zeszytem ćwiczeń

2.                  Bieżący materiał

lekcja 1: Przegląd i znaczenie płazów
- proszę przeczytajcie informacje z podręcznika – strona 97-102

- przeanalizujcie zdjęcia płazów, zachęcam do obejrzenia filmów – internet
- spróbujcie zrealizować następujące
cele:
uczeń:

-omawia  zróżnicowanie budowy płazów

 poznaje i rozpoznaje gatunki płazów żyjących w Polsce

 omawia znaczenie  płazów w przyrodzie i dla człowieka      ( zeszyt ćwiczeń)

 wskazuje główne zagrożenia dla płazów

 przedstawia sposoby ochrony płazów

 PROSZĘ OPRACOWAĆ materiał w zeszycie ćwiczeń, korzystając z podręcznika i innych
                                                  dostepnych źróde

Jestem do dyspozycji!   Gdyby ktoś potrzebował pomocy proszę pisać na adres mailowy,   jeżeli podacie swój numer telefomu to oddzwonię!

Geografia

1.       Wielkie miasta Europy. Paryż i Londyn

Podręcznik str.  85 - 90 ,Zeszyt ćwiczeń str. 58 – 61

NA CO BĘDĘ ZWRACAĆ UWAGĘ:

·         największe metropolie w Europie,

·         Paryż i Londyn jako największe miasta Europy,

·         różnice i podobieństwa między Paryżem a Londynem,

·         co przyciąga ludzi do miast. 

2. 

Język angielski  

Podręcznik, strona 45, zadanie 4. Czytanie tekstu, wypisanie słówek do zeszytu oraz ich przetłumaczenie. 

Zadanie 5 do zeszytu (całe zdania).

Podręcznik strona 46, Zadanie 1. Czytanie tekstu, wypisanie niezrozumiałych słówek do zeszytu i ich przetłumaczenie.

Zeszyt ćwiczeń, strona 32, zadanie 1. 

Dla chętnych zadanie 4.  


Powrót do listy aktualności