Kamizelki odblaskowe dla 3 milionów dzieci. Ruszyła wielka akcja bezpieczeństwa na drogach2019-02-13 Dobrze Cię
widzieć – to hasło wielkiej kampanii społecznej, której celem
jest ochrona, przede wszystkim dzieci, przed wypadkami na drogach. Ogólnopolska
akcja wystartowała 15 października 2018 r.
Inauguracji kampanii odbyła się w Szkole Podstawowej im. Jana Wawrzynka w
Kuźni Raciborskiej w obecności Minister Edukacji Narodowej Anny Zalewskiej i
Ministra Sprawiedliwości Prokuratora Generalnego Zbigniewa Ziobro, Pełnomocnika
ds. Funduszu Sprawiedliwości Michała Woś.
Kampania „Dobrze Cię widzieć”
współfinansowana jest przez Fundusz Sprawiedliwości, którego dysponentem jest
Minister Sprawiedliwości.
Ambasadorem
wyjątkowego przedsięwzięcia jest popularny aktor Cezary Pazura.
Ideą kampanii jest zwiększenie świadomości społecznej związanej z
zagrożeniami w ruchu drogowym i realne przeciwdziałanie wypadkom. Stąd hasło
akcji „Dobrze Cię widzieć” i ogromne przedsięwzięcie, jakim jest przekazanie
kamizelek odblaskowych wszystkim uczniom szkół podstawowych w Polsce.
Rozmiar akcji spowodowany jest skalą zagrożenia. Szczególnie wstrząsające
są dane dotyczące dzieci.
Samo bycie widocznym na drodze nie gwarantuje pełnego bezpieczeństwa,
jeżeli dziecko nie wie, w jaki sposób powinno poruszać się w ruchu ulicznym.
Dlatego akcja „Dobrze Cię widzieć” to nie tylko 3 miliony kamizelek
odblaskowych, ale również szeroka kampania edukacyjna. Każdy uczeń szkoły
podstawowej dostanie ulotkę (z planem lekcji na odwrocie). Będzie na niej „7
odblaskowych rad drogowych” – podręczny przewodnik bezpiecznego zachowania na
drodze.
Ważnym elementem kampanii są spoty i krótkie filmy animowane, które można obejrzeć
w telewizji i Internecie.
Kampania ma kształtować postawę odpowiedzialnego uczestnika ruchu
drogowego.
My już otrzymaliśmy
kamizelki odblaskowe
|